-Nissan Skylane-
Nissan Skyline GT-R
500 koní a 560 Nm. Ručně sestavený motor a podvozek. Obří brzdy. A mezi sportovními auty i opravdu ojedinělá schopnost vydržet dlouhodobou zátěž na závodních okruzích.
Poslední model od sportovní divize Nismo před nástupem nové generace Skylinu v roce 2007 je založený na mnohonásobně vítězném závodním speciálu GT-R GT500 z japonské série cestovních aut a svou propracovaností a nejkultovnějším ze všech kultovních statutů více než omlouvá cenovku kolem 4,2 milionu korun.
Přední a zadní nárazníky mají odlišný tvar, optimalizovaný jak pro lepší aerodynamiku, tak i pro účinnější chlazení nového motoru. Také blatníky jsou na každé straně roztažené o 15 mm a dělají místo širšímu rozchodu kol a větším rozměrům pneumatik.
Namátkou je ale třeba zmínit pár základních faktů, například to, že zůstává litinový blok s šesti válci v řadě, ale že byl zesílen a převrtán z původních 2,6 litru na 2,8 litru a je osazený přepracovaným sáním i výfukovými svody. Odlišný zdvih mají jak vačky, tak i kliková hřídel. Motor je i přes vyšší zdvih pístů vzhledem k převrtání stále podčtvercový (zdvih pístů je menší než vrtání válců) a vytáčí se až do osmi tisíc otáček za minutu.
Výkon 500 koní přichází až v 6800 ot/min, zatímco točivý moment 560 Nm je dostupný mezi 3500 až 4200 ot/min.
Ze zákulisí se zatím vynořil jen jediný parametr jízdních výkonů, ale za to hovoří za vše. Z-tune má podle informací přímo od Nissanu zvládnout sprint na 400 metrů za 10,06 sekundy, což je rychleji, než u jakéhokoli jiného doposud vyrobeného silničního auta.
Vzhledem k tomu, že celková hmotnost je i s použitím odlehčených dílů 1600 kg, se už objevily hlasy, že v oficiálních údajích není nadarmo před hodnotami výkonu a točivého momentu vsunuté nenápadné slovíčko "přes" … koní a … Nm.
Interiér je klasickou směsí kůže a alcantary, která se objevuje na všech obvyklých místech, typických pro auta v této kategorii. Hlavice řadicí páky je z titanu a na přístrojové desce je rychloměr překalibrovaný na 320 km/h. Multifunkční displej umístěný do středu palubní desky je převzatý z R34, ale v Z-tune navíc umožňuje sledovat i časy na okruhu.